Olen juuri muuttanut. Mitä pitää tehdä ensimmäisenä?

Ensimmäisenä pitää tehdä muuttoilmoitus. Muuttoilmoituksen lomake löytyy oman paikkakuntasi REIMin isännöintitoimiston sivuilta. Suositeltavaa on myös tutustua taloyhtiön omiin sivuihin. Siellä on paljon asukkaille suunnattua tietoa.

Kadotin avaimeni. Mitä pitää tehdä?

Katoamisesta pitää tehdä välittömästi ilmoitus asiakaspalveluumme. Uuden avaimen tilauksen ja mahdolliset lukkojen sarjoitukset maksaa aina avaimen hukkaaja. Jos asunto on vuokra-asunto, isännöitsijätoimisto varmistaa aina uuden avaimen tilauksen asunnon omistajalta ja vasta tämän jälkeen tilaa asukkaalle uuden avaimen.
Avaimet pitää aina tilata isännöitsijätoimiston kautta, jotta isännöitsijällä ja asiakaspalvelulla on ajan tasalla oleva kiinteistön avaintilanne. Tällä varmistetaan se, ettei kiinteistön avaimia ole ulkopuolisilla ja että kadonneet avaimet korvataan uusilla.

Haluaisin saada isännöitsijätodistuksen. Mistä voin saada sellaisen?

Isännöitsijäntodistukset on helpoin tilata taloyhtiö-sivujen tai sovelluksen kautta. Sähköisissä palveluissa on työkalu tilauksen tekemiseen. Sivuilla on myös hinnasto, josta löydät isännöitsijäntodistuksen hinnan.

Teen kotiini remonttia. Mitä pitää muistaa?

Ennen kuin remontin saa aloittaa, pitää taloyhtiön hyväksyä muutostyöilmoitus. Muutostyöilmoitus tehdään, jotta taloyhtiön hallinto on perillä talossa olevista muutoksista. Näin isännöitsijä voi tarkistaa taloyhtiön vastuulla olevat asiat remonttia tehtäessä. Muutostyöilmoitus on helpoin tehdä taloyhtiö-sivuilla.

Muutin juuri uuteen taloon. Mistä saan sähkösopimuksen?

Asukas tekee sopimuksen suoraan sähköyhtiön kanssa. Sähkösopimukset tehdään aina huoneistokohtaisesti.

Tarvitsen autopaikan ja saunavuoron. Mistä ne saa?

REIMin isännöitsijät ja isännöitsijätoimiston asiakaspalvelu pitävät varauslistoja. Asia järjestyy ottamalla sinne yhteyttä. Helpoin tapa tehdä autopaikan tai saunavuoron varauspyyntö on oman taloyhtiön sivujen kautta. Sivuilla on Tee varaus -työkalu jolla voi tehdä varauspyynnön. Asiakaspalvelumme varmistaa kiinteistön varaustilanteen ja ilmoittaa sinulle tilanteesta. Sähköiset palvelut löytyvät myös Rmappi-sovelluksesta. Sovelluksen voit ladata ilmaiseksi sovelluskaupasta.

Ostin asunnon. Mitä papereita isännöitsijäntoimisto tarvitsee?

Jotta asiakaspalvelumme voi merkitä sinut asunnon omistajaksi, pitää sinun toimittaa asiakaspalveluumme seuraavat dokumentit:
– Kopio kauppakirjasta
– Kopio varainsiirtoveroilmoituksesta
– Kopio osakekirjasta, jossa näkyvät siirtomerkinnät.
Jos käytit asunnonvälittäjäyritystä, yleensä se toimittaa dokumentit isännöitsijätoimistoon.