Hissiraportit Rmappiin

Yleinen

REIM Isännöinti ja Kone Hissit Oy avaavat uuden palvelun, jolla hissien toiminnasta voidaan saada automaattisesti raportti Rmappiin. Raportti kertoo hissistä tehdyt vika- ja korjausilmoitukset lähes reaaliaikaisesti. Lisäksi hallitukselle tulee neljännesvuosittain lähetettävä raportti hissin toiminnasta, vioista ja kustannuksista. Näin asukkaat näkevät Rmapin kautta, onko hissin viasta tehty ilmoitus ja missä vaiheessa korjaustyöt ovat.
REIM aloitti automaattisten hissiraporttien hyödyntämisen ensimmäisenä Jyväskylässä lokakuun lopulla. Mukana oli 30 taloyhtiötä.
Palvelu laajenee myöhemmin kaikkien REIMin toimistojen asiakastaloyhtiöihin. Isännöitsijät aktivoivat palvelun asiakkaiden toiveiden mukaan.
Palvelu perustuu Koneen online-palveluun, joka kerää hissien toiminnasta koko ajan tietoa.
Hyvää yhteistyötä
Idean kehittäjä on REIM Jyväskylän toimitusjohtaja Pia Määttä.
Isännöitsijät ovat jo aiemmin saaneet Koneelta sähköpostiin raportteja, joista näkee, jos hississä on ongelmia. Samoin tieto korjaukset tulee sähköpostiin. Isännöitsijä tarvitsee luonnollisesti tiedon, mutta asukkaat tarvitsevat tietoa vielä enemmän. Nyt he näkevät heti, onko viasta tehty ilmoitus, eikä useita soittoja tarvita. Samoin asukkaat saavat tiedon, kun vika on korjattu”, Määttä kertoo.
Palvelussa ovat mukana hissit, joiden kunnossapidosta vastaa Kone Hissit Oy:n kunnossapito.
Yhdessä asiakkaiden kanssa
Haluamme kehittää toimintaamme tiiviissä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Viestinnän merkitys korostuu koko ajan – ei yksin riitä, että hissi saadaan toimintaan, vaan haluamme tarjota läpinäkyvästi tietoa tehdyistä toimenpiteistä. Yhteistyö Reimin kanssa on erinomainen esimerkki onnistuneesta yhteisestä kehityshankkeesta, joka tuo konkreettista hyötyö asukkaiden arkeen” kommentoi liiketoimintajohtaja Anna Tiri KONE Hisseiltä.
Läpinäkyvyyttä
Myynnin ja kunnossapidon assistentti Linda Salmela Koneelta kiittää hyvin sujunutta yhteistyötä, ja Pia Määtän aloitteellisuutta.
Hissien vioista ilmoitetaan meille lähinnä puhelimella tai sähköpostilla. Teemme vikailmoituksen, joka lähtee saman tien automaattisesti Rmappiin. Vikailmoituksesta näkee, millainen vika hississä on. Samoin kun laite on korjattu, asukkaat saavat siitä heti tiedon eikä tarvitse soitella ja kysellä hissin tilannetta”, Salmela kertoo.
REIMin ja Koneen yhteistyön juuret yltävät kauemmaskin kuin nykyaikaiseen raportointiin – tavoitteena molempien yhtiöiden asiakkaiden hyöty.
”Käymme vuosittain Koneen henkilökunnan kanssa kaikki hissit läpi. Katsomme, onko tarpeita ennakoivaan korjaukseen. Seuraamme hissin elinkaarta ja ennakoimme asioita. Jos parannettavaa löytyy, viemme sitten korjaustarpeet seuraavan vuoden budjettiin. Kone on kehittänyt asiakkaille tulevaa palvelua erittäin aktiivisesti yhteistyössä REIMin kanssa”, Määttä kiittää.