REIMin henkilöstöpäivät digitaalisesti

Yleinen

REIMin joka vuosi järjestettävät henkilöstöpäivät hoidettiin tänä vuonna koronaviruksen takia digitaalisesti – kuten moni muukin tapaaminen.

Toimitusjohtaja Jukka Mäkinen tosin toivoi, että ensimmäiset etäpäivät olivat samalla kertaa ensimmäiset, viimeiset ja ainoat – vaikka asiat saatiinkin hoidettua 14:n paikkakunnan välillä etäyhteyksillä hyvin. Mäkisen mukaan korona-aikana isännöintiin liittyvien taloyhtiöiden kokousten osanottajamäärä on noussut. Tärkeänä syynä on se, että kokouksiin on voitu osallistua etäyhteyksillä eikä fyysistä läsnäoloa tarvita. Tekniikka on toiminut, ja REIM onkin kehittänyt sähköisiä palvelujaan monipuolisesti.

Henkilöstöpäivien aamupäivä oli kaikille yhteinen. Ohjelmassa oli hallituksen puheenjohtajan Timo Multasen sekä toimitusjohtaja Jukka Mäkisen puheenvuorot. Multanen korosti REIMin arvojen merkitystä: ”Arvojen merkitys korostuu tulevaisuudessa. Olemme eettisiä ja rehellisiä, toimimme läpinäkyvästi, tuemme toisiamme. Arvostamme koulutusta, onnistumisia ja osaamista. Teemme kaikille parempaa tulevaisuutta.”

Mäkisen keskeinen viesti on, että tehdään yhdessä ja voidaan hyvin.
”REIM on mennyt paljon eteenpäin. Asiakasmäärä on kasvanut ja olemme kehittäneet palveluja. Kehitetään yhdessä palveluja entisestään”, Mäkinen sanoi.

Monipuolinen Rmappi

Varatoimitusjohtaja Frank Wendelin esitteli REIMin taloyhtiöille suuntamaa uudistuvaa sähköistä palvelua, Rmappia.

”Rmappi on enemmän kuin kotisivut. Se on taloyhtiöiden asiakasportaali. Se on ehkä tärkein tapa tehdä isännöitsijöiden työtä asiakkaisiin päin – jo tänään, mutta tulevaisuudessa vielä enemmän. Se on monipuolinen tiedotuskanava. Toiminnallisuuksia tulee koko ajan lisää”, Wendelin sanoi. Palvelusta löytyvät tiedot osakkaille ja asukkaille sekä hallitukselle. Sen kautta näkee laskut, pääkirjat, raportit ja kulutustiedot lähes reaaliaikaisesti.

”Rmappi on tapa tehdä tämän päivän isännöintiä”, Wendelin korosti.
Se on paitsi isännöitsijän, myös taloyhtiön työkalu.

Verkkopalvelu uudistuu

Henkilökunnalle esiteltiin myös uusittu verkkopalvelu. Sivusto julkaistaan syyskuun alussa.

”Reim.fi:n tarkoitus on osoittaa, että olemme mukana tekemässä hyvää ja turvallista asumista, turvaamassa ihmisten elämän suurimman hankinnan. Olemme halunneet nostaa esiin isännöinnin roolin taloyhtiössä; eli olla hallituksen apuna johtamassa taloyhtiön toimintaa, viedä sitä siihen suuntaan, että asukkaat ja osakkaat voivat olla turvallisin mielin, olla mukana turvaamassa tulevaisuutta”, kertoi tietohallintopäällikkö Vesa Koskinen

Yhteisen digitaalisen osuuden jälkeen jokainen paikkakunta järjesti omaa ohjelmaa – jossa oltiin perinteiseen tapaan fyysisesti mukana.